مقدمه:
حتما تا به حال در حین استفاده از محصولات پودری، شاهد به هم چسبیدگی و سفت و محکم گشتن آنها شده اید که این موضوع به دلیل جذب رطوبت توسط این مواد میباشد. اما آیا راهکاری وجود دارد تا بتوان از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری نمود؟ آیا میتوان با استفاده از راه حلی مناسب، از ضررهای مالی و اقتصادی که به دلیل این مسئله به وجود می‌آیند، ممانعت به عمل آورد؟
برای اطلاع از راه حل مناسب، جهت رفع این مشکل، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


آشنایی با آنتی کیک ها در کودهای شیمیایی

آنتی کیک ها در کودهای شیمیایی که به شکل گرانولی و یا پودری تحت عنوان یک افزودنی در بازار مواد اولیه شیمیایی وجود دارند، به محصولات اضافه می‎شوند تا از به هم چسبیدگی، کلوخه شدن (کیکی شدن) و تشکیل محصولی غیر یکنواخت و غیر روان جلوگیری نمایند. آنتی کیک ها قادر به حل شدن در آب، الکل و حلال های آلی هستند. بنابراین طیفی گسترده از کودهای شیمیایی که پایه آنها آب یا دیگر حلال هاست را می توان توسط  آنتی کیک های کود شیمیایی، ضد کلوخه کرد. این مواد باعث میشوند تا محصولات بسته بندی شده، حالت طبیعی خود را حفظ کرده و کیفیت آنها کاهش پیدا نکند. 

آنتی کیک در کودهای شیمیایی
آنتی کیک در کودهای شیمیایی

 
چرا مصرف آنتی کیک در کودهای شیمیایی حائز اهمیت است؟

ضد کلوخه در کودهای شیمیایی به دلیل داشتن خاصیت جذب رطوبت، باعث میشوند تا این مواد در اثر فشاری که در طی زمان انبارداری متحمل میگردند و یا حتی تابش نور آفتاب، نتوانند به همدیگر بچسبند و به کلوخه هایی سفت و سخت تبدیل شوند. از این رو، استفاده از آنتی کیک در کودهای شیمیایی به منظور حفظ کیفیت محصول دارای اهمیت بالایی است.

 

چگونه میتوان از کلوخه شدن کودهای شیمیایی، جلوگیری به عمل آورد؟

با استفاده از ضد کلوخه در کودهای شیمیایی، می توان رطوبت موجود را به میزان بالایی، جذب نمود که این ویژگی موجب مصرف این ترکیب به صورت گسترده در صنعت کشاورزی گشته است. همچنین، در تولیدات سم های گرانولی و نیز سموم پودری، میتوان از آنتی کیک تحت عنوان یک عامل خشک کن و حامل استفاده نمود.


انواع ضد کلوخه ها و کاربرد آنها در انواع محصولات شیمیایی

علاوه بر استفاده از ضد کلوخه در کودهای شیمیایی، میتوان از این ترکیب در خوراک دام ها نیز بهره گرفت. همچنین نوعی از ضد کلوخه وجود دارد که به آن آنتی کیک غذایی گفته میشود. این ماده، در محصولات غذایی نظیر انواع آردها، شیر خشک، پودر قند، شکر، نمک سفره و… کاربرد دارد و استفاده از آن موجب روان شدن پودر مورد نظر گشته و مانع از کیک شدن آن در انبار شدن این محصولات به مدت طولانی میشود. ضد کلوخه ای که در نمک طعام مورد استفاده قرار میگیرد به نام فروسیانید پتاسیم معروف است.
در صنعت دارو نیز شاهد حضور آنتی کیک ها هستیم. به طور مثال، تالک دارویی یکی از آن ضد کلوخه هاست که با افزودن آن به فرمولاسیون داروها، میتوان مانع از چسبیدن مواد تشکیل دهنده قرص ها و تبلت ها به یکدیگر و نیز به دستگاه های تهیه قرص شد.

آنتی کیک در صنعت دارو

 

شرکت آرتین تجارت اکسیر از بزرگترین تامین کنندگان آنتی کیک (ضد کلوخه) کودهای شیمیایی و نیز آنتی کیک های مواد اولیه غذایی و دارویی میباشد. این شرکت، محصولات ارائه شده خود را با تضمین کیفیت و اصالت آنها، با قیمتی بسیار مناسب در اختیار مشتریان قرار میدهد. برای استعلام قیمت و خرید ضد کلوخه کودهای شیمیایی میتوانید با مجموعه ما در تماس باشید. همچنین، می توانید سفارش خود را در سایت فروشگاهی بازار نانو ثبت کرده تا کالای مورد نظرتان در اسرع وقت تحویل داده شود. تامین و تحویل به موقع سفارشات از تعهدات این مجموعه در قبال کسب رضایت مشتریان عزیز می باشد.