آشنایی کلی با سدیم بنزوات

 این ترکیب، پودری کریستالی و به رنگ سفید میباشد که با شناسه غذایی E211 نیز شناخته میشود. با اینکه این ماده را در دسته نگهدارنده ها طبقه بندی میکنند اما نباید از کاربردهای درمانی آن نیز غافل شد. در ادامه به تاثیر سدیم بنزوات در درمان برخی بیماری ها اشاره نموده ایم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای مطالعه کاربردها و مصارف خرید بنزوات سدیم کلیک کنید.

 

تاثیر بنزوات سدیم در درمان بیماری اسکیزوفرنی

براساس تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است، مشاهده شده که سدیم بنزوات میتواند به عنوان درمانی برای بیماری اسکیزوفرنی مفید واقع شود. مقدار مصرف این ماده به جهت درمان را، 1 گرم در روز در نظر گرفته اند. دانشمندان و محققان روش هایی را شناسایی نموده اند که به وسیله آنها میتوان شاهد تاثیر بنزوات سدیم در بیماری ها بود. در واقع در این روش ها، بنزوات سدیم قادر است تا تاثیر دارویی داشته باشد.

کاربرد سدیم بنزوات در درمان اسکیزوفرنی

یکی از این روش ها، اتصال به ترکیبات ناخواسته و یا اثرگذاری بر فعالیت آنزیم هایی خاص میباشد که سبب کاهش یا افزایش سطح ترکیبات دیگر در بدن میشوند. طبق مطالعه و تحقیقی که به مدت 6 هفته بر روی مبتلایان به اسکیزوفرنی صورت گرفت، نشان داده شد که مصرف سدیم بنزوات به طور روزانه به میزان 1000 میلی گرم همراه با درمان دارویی استاندارد، تا 21 درصد علائم بیماری اسکیزوفرنی را کاهش داده است.

 


کاربرد درمانی بنزوات سدیم در بیماری MS

علاوه بر اسکیزوفرنی، میتوان به تاثیر بنزوات سدیم در بیماری MS و کاربرد های درمانی آن در این زمینه اشاره نمود. MS نام اختصاری بیماری مولتیپل اسکلروزیس میباشد.
با توجه به مطالعات انجام شده بر روی حیوانات در آزمایشگاه، احتمال اینکه بنزوات سدیم بتواند پروسه پیشرفت این بیماری را کندتر کند، وجود دارد. تاثیر این ماده امکان دارد که در تحریک تولید میلین و پوشش محافظ عصبی آسیب دیده باشد.

 


کاربرد و تاثیر بنزوات سدیم در بیماری افسردگی

مطالعه دیگری نیز به منظور بررسی تاثیر سدیم بنزوات بر روی بیماری افسردگی صورت گرفته است. در این مطالعه موردی که 6 هفته به طول انجامید، به مردی که دچار افسردگی شدید بود، به طور روزانه 500 میلی گرم از ترکیب سدیم بنزوات داده شده بود. پس از گذشت 6 هفته، علائم بیماری او تا 64 درصد بهبود پیدا کرده بود و نیز، ام آر آی ساختار مغز این شخص، از بهبود یافتگی مربوط به افسردگی را خبر میداد.

کاربرد سدیم بنزوات در درمان افسردگی


تاثیر درمانی بنزوات سدیم در بیماری اختلال وحشت

در یک تحقیق دیگر، زنی با اختلال وحشت مورد بررسی قرار داده شد. این زن دچار اضطراب، دردهای شکمی، تپش قلب و تنگی قفسه سینه بود. به او 500 میلی گرم به طور روزانه از این ماده خورانده شد که در نتیجه تاثیر سدیم بنزوات بر درمان بیماری مورد نظر، به میزان 61 درصد در مدت 6 هفته از علائم وحشتی که داشت، کاسته شد.


کاربرد درمانی دیگر

برخی از افراد به شکل ارثی، دچار یک نوع بیماری هستند که از تجزیه بعضی از آمینو اسیدها جلوگیری به عمل می آورد و در نتیجه باعث میشود تا بوی ادرار فرد بیمار شبیه به بوی شربت افرا باشد. طبق مطالعه ی صورت گرفته بر روی کودکی که تازه به راه افتاده، مشخص شد که تزریق وریدی این ترکیب میتواند در مرحله بحرانی بیماری، مفید واقع گردد.


منبع:

https://www.healthline.com/nutrition/sodium-benzoate#benefits


شرکت آرتین تجارت اکسیر، با داشتن دو دهه تجربه در زمینه مواد اولیه غذایی و مواد اولیه دارویی آماده ارائه راهنمایی و مشاوره به صنایع غذایی و دارویی و نیز همکاری و همیاری با کارخانجات این صنایع میباشد. این مجموعه در راستای بهبود فعالیت های صنایع غذایی و دارویی کشور، با واردات مواد اولیه ای با بهترین کیفیت و بر طبق مجوزهای لازم، تلاش کرده است تا در توسعه و هموار نمودن مسیر این صنایع، نقش به سزایی را ایفا کند.
مشتریان عزیز میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش خود از طریق ارتباط با مشاورین این مجموعه در وبسایت فروشگاهی بازار نانو اقدام نمایند. پاسخگویی به موقع، تامین و ارسال سفارشات در موعد مقرر، از تعهدات این مجموعه در قبال مشتریان عزیز است.